Lay back and relax - Reisverslag uit Tugun, Australië van Eliane Martens - WaarBenJij.nu Lay back and relax - Reisverslag uit Tugun, Australië van Eliane Martens - WaarBenJij.nu

Lay back and relax

Blijf op de hoogte en volg Eliane

17 Februari 2015 | Australië, Tugun

Overal was het wel op het nieuws, twee sharkattacks in byron bay en omgeving. En waar zat ik precies, juist ja, Byron Bay. Toen het nieuws bij mij aankwam waren allebei de aanvallen al geweest en had ik die dagen gewoon nog leuk in de zee gezwommen. Om eerlijk te zijn was ik wel een dag uit het water gegaan vanwege een kwal. Dan zie ik toch liever een kwal dan een haai.

Dinsdag besloot ik dan ook om de zee maar even niet te betreden en een bushwalk te maken door Cape Byron. Het weer zou toch niet zo mooi worden die dag en er was een grote kans op regen maar precies toen ik dit deed scheen de zon vol. (Ik weet het ik mag niet klagen)

Ook koos ik natuurlijk weer de steilste route zonder het te weten maar het werd wel beloond, er stond een swam wallaby naast me die normaliter overdag slaapt. Wat me opviel was dat er om de 5 minuten wel een helikopter over vloog om te kijken of de haai nog in de buurt was.

Na een klein weekje in Byron Bay werd het tijd om naar mijn volgende stop te gaan, Surfers Paradise. Toen ik eenmaal Surfers binnen reed kwam gelijk de stad Miami in me op. Het strand, de wolkenkrabbers, het weer. Het enige verschil is in Miami is het druk en hier was het verbazingwekkend rustig voor het aantal huizen en de wolkenkrabbers.

Hier heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan dan ontspannen en het geweldig hebben. Dat ik het zo leuk vond hier kwam grotendeels ook door mijn hostel. Ik heb hier ontzettend aardige mensen ontmoet waar ik wel weken nog mee kon reizen maar een ander avontuur staat op mij te wachten: vrijwilligerswerk in het Wildlife Currumbin Sanctuary.

Keep you updated,

Eliane

  • 17 Februari 2015 - 07:26

    Monica:

    Geweldig Eli. Mooie foto's, leuke verhalen. Ik zou bijna denken dat je het naar je zin hebt. Enjoy!!!

  • 17 Februari 2015 - 07:49

    Tally:

    Wat een heerlijke verhalen Eli. Voelt bijna net of ik daar ook ben. Helaas zit ik hier gewoon achter de pc op mijn werk :-(

  • 17 Februari 2015 - 07:49

    Tally:

    Wat een heerlijke verhalen Eli. Voelt bijna net of ik daar ook ben. Helaas zit ik hier gewoon achter de pc op mijn werk :-(

  • 18 Februari 2015 - 09:04

    Karin Steijger:

    heerlijk......al die verhalen. Genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tugun

Eliane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10094

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 03 Juli 2015

one big adventure

Landen bezocht: