Aussie again - Reisverslag uit Almora Islet, Australië van Eliane Martens - WaarBenJij.nu Aussie again - Reisverslag uit Almora Islet, Australië van Eliane Martens - WaarBenJij.nu

Aussie again

Blijf op de hoogte en volg Eliane

23 April 2015 | Australië, Almora Islet

Australië was de eerste minuut alweer geweldig. Toen ik bij customs aankwam en ik met mijn enthousiasme de man begroette keek die me met de meest chagrijnigste blik ooit aan. Na wat gebrom en geblader riep die een vrouw erbij en werd mijn paspoort afgepakt. In een hoekje werd naar mijn plannen gevraagd en of ik kon bewijzen dat ik niet ging werken. Wist ik wel hoe duur Australië was? De eerdere stempel van Australië betekende blijkbaar niks. Nadat ik mijn verhaal had gedaan zei ze oke dankjewel en liep ze weg. Daar stond ik dan, toch best wel bang want ja ik heb boarder security gezien en dat zijn nou niet bepaald de liefste mensen. Na ongeveer een half uur kwam ze terug gaf ze me paspoort en wenste ze me veel plezier. Houdoe en bedankt he!

Voor de rest ging alles soepel, mijn koffer hoefde ik niet te zoeken want er was nog maar één koffer op de band. Sydney ken ik al dus al snel had ik mijn weg naar mijn hostel gevonden waar ik meteen begroet werd met de vraag was jij hier niet een paar maanden geleden ook? Als locale mensen je herkennen begin je je toch wel thuis te voelen.

Veel heb ik in Sydney niet gedaan. Ik moest hier vooral dingen regelen voor mijn reis richting Cairns. Blijkbaar moet je de trips van tevoren boeken en kan je niet dezelfde dag aankomen van ik zou graag vandaag een tour doen naar Fraser Island.

Na 2 volle dagen in Sydney vertrok ik richting Port Macquarie. Het fijne van dat ik Syndey naar Brisbane al gedaan heb is dat ik nu bij de wat minder toeristische maar toch leuke plekken kan stoppen.

Om jullie een idee te geven van Port Macquarie, het heeft letterlijk maar 1 stoplicht in heel het dorp. Verder heeft het 9 stranden, het enige koala ziekenhuis in de wereld en een schitterende boulevard met beschilderde stenen.

Ik was hier nog geen dag en ik besloot alweer om langer te blijven. Veel speling had ik niet dus meer dan een extra dag hier zat er niet in maar wat was dit geweldig zeg. Als een echte Hollander heb ik de stad fietsend gezien. Met de gedachte 'keep left' en met een beetje hulp van de stoep heb ik grotendeels de stad gezien. Ik hoopte nog wat wilde koala's te spotten maar dat zat er helaas niet in.

En toen was het alweer tijd om naar het volgende plekje te gaan: Coffs Harbour. Dan kom je van paradise aan in het donker in Coffs Harbour en het eerste wat ik zag was een kakkerlak en een rat op straat. Dan krijg je toch wel een beetje heimwee naar Port Macquarie.

Maar daglicht maakt alles beter. Ik stond vroeg op om naar het Dolphine Marine Magic park te gaan om een kus te krijgen van een zeehond en een dolfijn. Groot was het park niet maar zoals we in Nederland zouden zeggen, het was klein maar fijn.

Meer dan een dagje had ik niet nodig om Coffs Harbour te zien dus de volgende dag vertrok ik naar Yamba. De meeste mensen vroegen mij 'Wat is daar nou weer te doen?' en 'Waar ligt dat nou weer?' en eerlijk gezegd had ik hier geen antwoord op. Het enige wat ik over Yamba wist was dat je er kon surfen en dat je Yamba niet kon verlaten zonder Shane's tour gedaan te hebben.

Normaal gesproken is Shane's Tour volgeboekt maar ik had mazzel aangezien de golven die dag te hoog waren had hij een extra tour gepland dus daar ging ik dan op een tour waarvan ik dacht dat het gewoon een normale citywalk was. Niks was minder waar. MTV is een paar jaar overgevlogen om de tour te filmen. Veel kan ik er niet over zeggen want What happens on Tour stays on Tour maar ik kan je zeker aanraden, als je ooit in Yamba bent, om de Tour te doen.

Verder bestond Yamba uit surfen, dolfijnen spotten vanaf het strand, zeilen en vooral heel veel gezelligheid. Ook hier heb ik een extra nacht geboekt maar langer had ik hier zeker willen blijven. Gelukkig wachten er genoeg andere leuke dingen op mij.

Liefs,

Eliane

  • 26 April 2015 - 17:06

    Pam :

    Hahahahaha, was vast een toptour lieffie! Veel te schattige foto, mis je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Almora Islet

Eliane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10089

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 03 Juli 2015

one big adventure

Landen bezocht: