See you Aussie, hello NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Eliane Martens - WaarBenJij.nu See you Aussie, hello NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Eliane Martens - WaarBenJij.nu

See you Aussie, hello NZ

Blijf op de hoogte en volg Eliane

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na 2 weken niet te hoeven koken en te bedenken wat ik allemaal ging doen op een dag moest ik er toch echt weer aan geloven. Ik had besloten om nog even wat langer te blijven in de Gold Coast en niet meteen naar Brisbane te gaan want daar was toch niet zoveel te doen zei iedereen.

In Coolangatta was er een surfwedstrijd gaande en als beginnende surfer moest ik natuurlijk wel een kijkje nemen. Het enige nadeel van surfen is dat het allemaal afhangt van de golven en het zomaar kan zijn dat je om half 7 opstaat om de beste surfers te zien maar de golven niet goed genoeg zijn en ze de wedstrijd cancelen voor die dag. Veel van de wedstrijd heb ik dan ook niet kunnen zien maar gelukkig waren de golven wel goed genoeg voor mij en wilde een van mijn vrienden mij wel helpen.

De sfeer in het water hier was onbeschrijfelijk. Elke keer als ik een golf pakte moedigden de surfers me aan en gaven ze me tips. Ik heb liters zout water binnen gekregen en had een geweldige sunburn maar het was het allemaal waard.

Na een lang weekend in Coolangatta begon mijn reis naar het 'saaie' Brisbane. Ondanks dat mensen zeiden dat het niet zo'n leuke stad was en er niet zoveel te doen was heb ik me prima kunnen vermaken.

Brisbane ligt zo'n kleine twee uur van Australia Zoo vandaan, de dierentuin van Steve Irwin. Als ik de kans krijg om met koala's en Kangaroos te knuffelen zeg ik hier natuurlijk geen nee tegen. De zoo was indrukwekkend maar als ik eerlijk ben vond ik Currumbin Wildlife Sanctuary leuker.

Op mijn laatste dag in Brisbane was het 40 graden, te warm om iets te doen. Gelukkig heeft Brisbane airconditioning in zijn musea en een prachtige lagoon. Aangezien Brisbane geen strand heeft, hebben ze een zelf een strand gemaakt, een lagoon dus. Erg koelde je er niet in af maar het was beter dan niks.

Op vrijdag begon het volgende avontuur: NIEUW-ZEELAND! Het is altijd weer spannend als je een nieuw land bezoekt. Hoe zijn de mensen hier en hoe is het land zelf? Mijn verwachtingen waren hoog want iedereen zegt altijd dat de natuur van Nieuw Zeeland mooier is dan die van Australië.

Mijn vlucht verliep prima en bij de douane had ik ook geen problemen. Ik had er alleen niet aan gedacht dat ik een slaapplek nodig had in Auckland en dat realiseerde ik me in het vliegtuig toen ik mijn adres voor Nieuw Zeeland moest invullen. Er was nog maar plek in 1 hostel in Auckland wat er niet te best uitzag dus ik besloot om maar 2 nachten hier te boeken.

Beter had ik het niet kunnen doen want Auckland vond ik drie keer niks. Na 2 uur door de stad gelopen te hebben besloot ik dat ik hier geen 5 dagen zou blijven maar zo snel mogelijk een bus zou pakken en Auckland zou verlaten. Again geweldig idee!

Bay of Islands was dan ook geweldig! Ik had hier maar anderhalve dag en mijn lonely planet vertelde mij dat er een mooie waterval was en dat dit maar anderhalf uur zou duren. Ze waren alleen vergeten erbij te zeggen dat het niet vanaf Paihia anderhalf uur lopen was maar vanaf een ander punt wat anderhalf uur lopen was van Paihia.

Na 3 uur lopen verwacht je dat het een geweldige waterval is en ja de natuur is in NZ ook zo mooi maar niks was minder waar. Nog iets wat lonely planet er niet bij had staan, het is alleen indrukwekkend in de winter als er meer water is. De walk naar de waterval was wel schitterend dus dat compenseerde het gelukkig.

Als je in de bay of islands verblijft moet je natuurlijk ook wel de islands zien dus zo gezegd zo gedaan. Urupukapuka was amazing! Aangezien ik de dag ervoor al aardig wat gelopen had, had ik besloten om maar even hier rond te lopen en voor de rest lekker te genieten van het mooie weer.

De mensen logen niet dat de natuur zo mooi was dus het uur lopen veranderde in 4 uur lopen en genieten van de mooie omgeving. Veel meer dit had ik niet want ik moest mijn boot en vervolgens mijn bus halen richting Auckland want op woensdag moest ik op de bus stappen om het noordelijke eiland te verkennen waar ik momenteel mee bezig ben.

Keep you updated!

Liefs,
Eliane



  • 17 Maart 2015 - 15:12

    Lieke:

    Echt heel leuk om dit allemaal te lezen! Veel plezier in Nieuw - Zeeland, kusjes Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Eliane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10118

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 03 Juli 2015

one big adventure

Landen bezocht: