My first roadtrip - Reisverslag uit Koroira Island, Fiji van Eliane Martens - WaarBenJij.nu My first roadtrip - Reisverslag uit Koroira Island, Fiji van Eliane Martens - WaarBenJij.nu

My first roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Eliane

30 Mei 2015 | Fiji, Koroira Island

Van het zonnige maar koude Alice Springs kwam ik aan in het natte en koude Adelaide. Heimwee naar het mooie Alice Springs had ik dan ook meteen. Veel heb ik niet gedaan in Adelaide aangezien ik hier maar een dag had. Mijn tijd daar heb ik vooral besteed aan het regelen van een campervan. Speciaal was mijn tijd in Adelaide dus niet.

Na een nachtbus kwam ik aan in Melbourne waar ik precies een dag had om de stad te verkennen. Vrijdag zou ik namelijk met een vriendin een campervan ophalen om vervolgens een roadtrip te maken langs de Great Ocean Road. Met de gedachten dat we een automaat hadden kwamen we aan bij de verhuurder en zagen we onze prachtige campervan aka home voor de dagen daarna.

Wat we eigenlijk wel al hadden kunnen verwachten was dat het gewoon een schakelauto was. Nu moesten we aan de linker kant rijden, met links schakelen en met rechts onze richting aangeven. Dat laatste was eigenlijk het moeilijkste. Als we een euro kregen voor elke keer dat we de ruitenwissers aansloegen ipv de richtingaanwijzers hadden we nu onze roadtrip terug verdiend.

De Great Ocean Road was prachtig! Met onze campervan zijn we letterlijk overal gestopt waar we maar wilden. Dan maakten we een korte wandeling naar een waterval en dan bekeken we weer een vuurtoren of we zagen een koala langs de weg.

Van de Great Ocean Road vertrokken we richting de Grampians. We wisten eigenlijk alleen dat het mooi was maar daar bleef het dan ook bij. Nadat we een klein probleempje hadden met onze benzine kwamen we in het donker aan in de Grampians en ik kan je vertellen dan ziet het er niet zo mooi meer uit.

Er is geen hond op de weg en hoe vaak we wel niet een bijna dood ervaring hebben gehad met een Kangaroo, onbeschrijfelijk. Toen de zon opkwam en we de eerste vogels hoorden fluiten was het absoluut prachtig! Jammer genoeg hadden we hier maar een halve dag maar we hadden er zo een week kunnen blijven.

Na de Grampians vertrokken we na vijf dagen rondgereisd te hebben weer richting Melbourne om onze laatste uren door te brengen om het bekende Brighton strand. Vanuit hier moest ik afscheid nemen van mijn reismaatje en tevens ook mijn avonturen in Australië. Dit niet echt realiserend stapte ik op woensdag het vliegtuig in richting Fiji.

Talk to you soon,

Eliane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Koroira Island

Eliane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10085

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 03 Juli 2015

one big adventure

Landen bezocht: