North Island - Reisverslag uit Kowhitirangi, Nieuw Zeeland van Eliane Martens - WaarBenJij.nu North Island - Reisverslag uit Kowhitirangi, Nieuw Zeeland van Eliane Martens - WaarBenJij.nu

North Island

Blijf op de hoogte en volg Eliane

28 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Kowhitirangi

Well New-Zealand, you got it! In Australië keek ik mijn ogen al uit en toen mensen tegen mij zeiden dat Nieuw-Zeeland nog mooier was dacht ik nou dat zal wel meevallen, nou dus niet. Hetgeen wat NZ zo speciaal maakt is dat je een uur rijdt en iets totaal anders kan zien. In Australië kan je 5-6 uur rijden en nog steeds hetzelfde uitzicht hebben.

Mijn reis in de North Island begon in Auckland met als first stop; Hot Water Beach. Terwijl ik op mijn bus aan het wachten was en ik niet zeker wist of ik wel goed was sprak ik een groep van 4 meiden aan en vroeg hen of ik goed was. Deze 4 meiden hebben er deels voor gezorgd dat ik een geweldige tijd heb gehad in de North Island.

Onderweg zijn we gestopt bij the Cathedral Cove, een plek met wit zand, crystal clear water en the Cathedral Cove. Lang hadden we hier niet want we moesten op tijd in Hot Water Beach zijn om onze eigen hot pool te graven. Dit kon precies een uur voor low tight tot een uur na low tide.

Nou ben ik er heilig van overtuigd dat ze die dag de low tide verkeerd ingeschat hadden. Onze eigen pool hebben we dan ook niet kunnen graven omdat de golven onze pool maar bleven vernielen maar het warme water heb ik gevoeld en het was indrukwekkend om iedereen samen te zien werken om een spa te maken tijdens de 'low' tide.

Na Hot Water Beach zijn we vertrokken naar Waitomo. Naast het black water raften is hier niet heel veel te beleven maar het was het zeker waard om hier te stoppen. Ik heb zo'n 3 uur in een cave gezwommen en gedobberd in een tube terwijl ik genoot van de glow wormen, naja eigenlijk van hun uitwerpselen want dat is blijkbaar hetgeen wat licht geeft en niet de glowwormen zelf.

Aangezien hier verder niet veel te doen was zijn we vertrokken naar Rotorua, de plek van de Maori. Hier heb ik een avond doorgebracht waarop ik alles te weten ben gekomen over de Maori en een ontzettend lekkere all you can eat Maori maaltijd heb gehad.

Na Rotorua was Taupo aan de beurt, de plek van de Tongariro Alphine crossing. Jammer genoeg was de cycloon van de eeuw, Pam, onderweg en was deze dicht hierdoor. Ik heb de crossing dus niet kunnen doen maar ik heb nu tenminste een goede reden om ooit terug te komen. Groot is Taupo niet maar gezellig is het zeker. In Taupo zijn ook de Hot Water Springs, een jacuzzi maar dan gratis! Als backpacker natuurlijk een must do.

Veel tijd heb ik niet dus na drie ontspannen dagen in Taupo zijn we vertrokken naar River Valley, een plaatsje in de middle of nowhere wat bekend staat om zijn white water rafting. Ik kon het dan ook niet laten en moest dit natuurlijk wel doen. Het raften was geweldig maar het uitzicht was prachtig! Op dit soort momenten realiseer je je hoe lucky ik ben dat ik dit allemaal kan doen.

Maar net als in Waitomo was hier verder niet zoveel te doen en zijn we vertrokken richting Wellington! Na een week telkens in de middle of nowhere geweest te zijn was het wel lekker om in een stad te zijn. Gelukkig is Wellington niet zoals Auckland. Wellington leeft zowel overdag als 's nachts. Overdag zijn er gezellig restaurantjes open en kan je aan het water genieten van een hapje en een drankje en 's avonds kan je genieten van vuurwerk, een nachtcircus of een nachtmarkt waar ik een vers gemaakte stroopwafel heb kunnen scoren!

Ondanks dat Wellington de hoofdstad is is het niet heel groot maar dat is denk ik wat ik zo leuk vind van Wellington. Dit is tevens ook de overstap om naar het zuiden te gaan waar mijn nieuwe reis begint zonder de 4 meiden waar ik de afgelopen anderhalve week mee heb gereisd.

Liefs,

Eliane

  • 28 Maart 2015 - 08:53

    Monica:

    He Eli. Het klinkt allemaal weer geweldig meid. Enjoy!!!

  • 29 Maart 2015 - 15:52

    Pam:

    Komt er nog een super coole surf video? :) xxx

  • 29 Maart 2015 - 15:53

    Pam:

    Gelukkig blijf ik wel altijd bij je, zelfs de cycloon.. haha

  • 31 Maart 2015 - 19:51

    Ingrid:

    Zo te lezen en te zien heb je het nog steed naar je zin gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kowhitirangi

Eliane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 10132

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 03 Juli 2015

one big adventure

Landen bezocht: